onsdag 6 maj 2009

Min Oas

Ingen har väl påstått att livet är enkelt eller rättvist, men ibland är det ju så som vi alla vet att det "stormar " lite extra. Det är då som det är så viktigt att ha bra vänner och nån form av Oas. Själv har jag många fina vänner, riktiga guldklimpar, som vet vilka Ni är om Ni händelsevis skulle vara inne och läsa min blogg. Puss på Er. Sen till min Oas som i mitt fall är i stugan. Den utsikt som jag är benådad med varje morgon när solen strålar eller regnet strilar från min altan. Anledningen till att vi köpte stugan var för den utsikten som jag älskade från första stund. Den vita bron som min granne har byggt över vår gemensamma kanal till sitt båthus, ger mig sån sinnesro i de mest "orkan-liknande" tillstånd. Har du någon Oas?


Jag har skapat en Layout som jag brukar ta fram och titta på när jag inte har tillfälle att vara kroppsligen närvarande vid min utsikt i stugan. Denna Lo kom till under en utmaning under en pysselträff i Öviks High Coast Scrap och blev där prisbelönad. Den dikten har faktisk min dotter och jag skrivit med sk kylskåpsmagneter tillsammans på kylskåpet i stugan. Jag vill därför dela med mig av både min Lo och min dikt, för kanske kan den ge även dig lite frihet, när livet rusar på i 120. Håll tillgodo.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin dikt! Och va mycket fint du skapat sen jag tittade in senast!
    Ha en bra dag i morgon
    Kram Lene

    SvaraRadera
  2. En sådan oas skulle jag också vilja ha!! Tack för tipset om tävling... Jag har fullt sjå att få ihop 1800-talet, är totalt värdelös på historia... ;-) Men jag har börjat få en liten idé, få se om det blir nåt av den. Ha en trevlig helg!!! Kramar från en pysselkamrat i samma världsdel...

    SvaraRadera