torsdag 19 december 2013

Skrotboken uppdrag

Har nästan glömt att jag gjort en tutorial med överstrykningspenna och Stains hos Skrotboken...fördelen är att man gör saker och de publiceras vid ett senare tillfälle och det passar mig med mina krämpor helt perfekt. ;)

Jag hittade denna teknik i en utländsk tidning och dess enkelhet tilltalade mig. Håll tillgodo här kommer min tutorial:
En litet smakprov i form av ett kort med färdigt resultat
Du behöver papper, överstrykningspenna och stains. Förutom det lite stämplar.
Så här gör du: Stryk lite slarvigt med överstrykningspennan på ditt papper.

Stryk därefter på med Stains i valfri färg.

Här har jag visat hur det ser ut med överstrykningspenna+Stains och det undre alternativet med enbart Stains.
Ett färdigt julkort utan tomtar och änglar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar