torsdag 8 december 2011

Skulle ha haft...

Känns uttrycket igen?!? Tiden rusar iväg och nu har vi äntligen fått lite vit julsnö utanför fönstret...men inspirationen lyser ändå med sin frånvaro. Ser det väl som så att då kan det iallafall bara bli bättre. Gruvar för en jobbig sak imorgon så kanske är det som tär på tillvaron. Nja inte är det för att lägga lutfisken i blöt den 9:e dec som är det jobbiga.

Tar något positivt istället...Måste bara få berömma alla som jobbar inom åldringsvården och framför allt de som kämpar i demensvården. En helt vanlig dag kan de bli slagna, bespottade och bli svurna åt och allt gör de med ett engagemang och med stor kärlek, vilken annan yrkeskår står ut med det? Var bjuden till mammas demensboende på julmiddag igår. Julgröt och mys med avslutande hembakt tårta. En lokal tidning var ditbjuden men den föredrar nog att skriva om allt det som är negativt inom äldreomsorgen istället för det som är bra, då det negativa nog har större nyhetsvärde. Usch och fy på sig!!! Tur att det finns änglar!

Ska faktiskt på mera julfest i helgen...Julfest hos Nettans på hemmaplan. Ska njuta varje sekund...jag lovar. Kanske blir det gjort något också så det blir lite uppdatering här i denna blogg...

Puss och Kram och var rädda om varandra.

1 kommentar:

  1. Hej på dej kompis!
    Är på samma våglängd som dej just nu. Pyssellusten kommer och går... Sitter just nu och tvingar mej till att göra några julkort. och jag kan tala om att det går trögt...

    Kan bara hålla med dej om att änglarna finns inom åldringsvården! De gör ett fantastiskt jobb...

    Jag kommer att vara en mental pysselkompis på lördag. Du kan väl hålla en plats åt mej :-)

    Och självklart så vet du att jag sitter på din högra axel imorgon. Eller rättare sagt så STÅR jag bredvid dig. Det blir tungt för dej om jag skulle sitta på din axel...

    Ha en skön dag...

    Kramar från mej // Kikki

    SvaraRadera