måndag 16 november 2009

Bombnedslag

Ja livet känns faktisk som en riktig "krigszon" just nu på många plan. Framför allt så ser vardagsrummet ut som ett då cybercroppen nu är slut ;0) Men som i livet i övrigt så är det bara att "bryta ihop" och ta tag i problemen och gå vidare.

En vän till mig har uttryckt det så att "Din kropp må inte vara stark, men din själ måste vara något utöver det vanliga med allt du har genomgått". Jag tror nog att de flesta skulle förblekna ifall de visste allt, och de som vet är mina förtrogna. De som inte innehar vetskapen behöver inte heller ha reda på allt. Men nu är det så här att jag varken är något offer, jag är inte för "spröd" för att utsättas för mer utan jag är "bara" en vanlig människa, som tar livet som det är trots vad det erbjuder i både glädje och sorg. Det som ibland gör mig ledsen över att vara människa är då vi som ras inte kan vara ärliga och raka emot varandra i rädsla för att såra någon annan, utan stoppar huvudet i sanden. Jag inte perfekt och inser det, men jag försöker iallafall ta ansvar för mig och mina brister!

Många "djupa ord" ikväll jag vet men ibland svämmar "bägaren över". Jag utlovar en massa pysselvisning här framöver då det knåpades en hel del i helgen. Tack gode Gud för att jag halkade in i scrapbookingen och pysslandets värld.

2 kommentarer:

  1. Men vännen...
    Vi känner inte alls såå. Vi hade inte haft varken tid eller möjlighet att komma ut till er. Även om viljan funnits där. Tänk INTE såå.
    Helgen har varitfylld av stadsbesök, shopping,värme, kärlek, skratt, tokigheter och onyttig förtäring.

    Som en förtrogen vän till dig...
    JAG SKICKAR LITE ENERGI +massor av kramar. Tänker på dig/er och får ta med er i kvällsbönen i natt.

    Ringer dig en annan dag. Här finns det tid, fika och någon som lyssnar det hoppas jag du VET!!??.

    Massor av kramar M

    SvaraRadera
  2. Vet inte allt men försöker skicka tröst och stöd i massor.
    Inte kul när en drabbas av många motgångar och stötar. Livet är orättvist, så är det tyvärr.
    Många kramar!!!
    /C

    SvaraRadera